ERMES (An Earth obseRvation Model based RicE information Service)

The objective of this service, targeted to European needs, is to:

1. contribute to the regional authorities in the implementation of agro-environmental policies;
  2. support farming activities for sustainable management practices;
  3. provide independent reliable information to the agro-business sector.

On the base of previous experience of the consortium partners, two services are foreseen:

Regional Rice Service (RRS) to provide to public authorities a customized agro-monitoring system devoted to regional yield estimates and risk/damage alarming. Digital maps and bulletin will be disseminated via web through INSPIRE compliant geo-portal;

Local Rice Service (LRS) to provide to the private sector (farmers and agro-services and insurance companies) high level information on yield variability, risk alert and crop damage assessment at farm scale. Advanced smart technologies will be used to receive in-situ observations from the user, to be ingested in crop model, and to disseminate customized information to them.

Committente: EU - FP7 SPACE  606983

Partners:

- CNR-IMAA (Institute of Methodologies for Environmental Analysis, www.imaa.cnr.it)

- Universita Degli Studi Di Milano (UMIL), Department of Agricultural and Environmental Science - Production, Landscape, Agroenergy (http://www.disaa.unimi.it/ecm/home )

- SARMAP SA (SARMAP) (http://www.sarmap.ch/index.php )

- Universitat De Valencia (UVEG), Department of Earth Physics and Thermodynamics, Remote Sensing Unit (http://www.uv.es)

- Universitat Jaume I De Castellon (UJI). Institute of New Imaging Technologies (INIT) - Geospatial technologies research group. (http://www.geotec.uji.es/)

- Aristotelio Panepistimio Thessalonikis (AUTH), Laboratory of Forest Management and Remote Sensing. School of Forestry and Natural Environment. (http://www.for.auth.gr/)

- Hellinikos Georgikos Organismos - Dimitra (Hellenic Agricultural Organization - Demeter) (DEMETER), Cereal Institute (http://www.cerealinstitute.gr)

ERMES (An Earth obseRvation Model based RicE information Service)
ERMES (An Earth obseRvation Model based RicE information Service) aims to develop a prototype of downstream service dedicated to rice sector based on assimilation of EO and in situ data within crop yield modelling. The objective of this service, targeted to European needs, is to: contribute to the regional authorities in the implementation of agro-environmental policies; support farming activities for sustainable management practices; provide independent reliable information to the agro-business sector. The long term goal is to extend and adapt the service to Asian and African markets, in order to boost European competitiveness and contribute to a sustainable development. On the base of previous experience of
La integración de sistemas para la medida y compensación de aberraciones ópticas en tiempo real mediante la implementación de sistemas adaptativos de control cerrado basados en moduladores espaciales de luz de elevadas prestaciones y bajo coste así como de elementos ópticos difractivos de propósito específico constituye una de las características diferenciadoras de este proyecto. Por otra parte, las propiedades especiales que presenta la radiación procedente de una fuente láser de femtosegundo confieren a nuestros dispositivos características únicas en una gran variedad de aplicaciones para las que se requiere una respuesta resuelta en el tiempo. En el campo de la ciencia
Science and Applications of Ultrafast Ultraintense Lasers SAUUL (Consolider-Ingenio 2010)
  The main goal of SAUUL project is to advance the Science and Applications of Ultrafast and Ultra-intense Lasers (SAUUL) in Spain, thereby positioning our country amongst the ten most technologically advanced countries in the world in this area of photonics. This project is funded by the Ministerio de Ciencia e Innovación with a budget of 4.500.000€.
Multimodal Interaction in Pattern Recognition and Computer Vision (Consolider Ingenio 2010)
Over the last few years, Multimodal human Interaction (MI) has become an important field of increasing attention. Advanced man-machine interfaces with high cognitive capabilities are a hot research topic that aims at solving challenging application problems in the information technology society. The outstanding need for the development of interactive systems with cognitive capabilities is clearly reflected, for instance, in the Spanish Research Programme for Information Technologies and in the Information and Communication Technologies work Programme of the European Union,where these developments are included as one of the priority research challenges for short and middle term research in information systems.
España Virtual
España Virtual es un proyecto de I+D, subvencionado por el CDTI dentro del programa Ingenio 2010, orientado a la definición de la arquitectura, protocolos y estándares de la futura Internet 3D, con un foco especial en lo relativo a visualización 3D, inmersión en mundos virtuales, interacción entre usuarios y a la introducción de aspectos semánticos, sin dejar de lado el estudio y maduración de las tecnologías para el procesamiento masivo y almacenamiento de datos geográficos.